whatcha ona bout girl??

whatcha ona bout girl??
A retrospective on the inner workings of love, flying pancakes, mensa disasters, dandelion cookies, number bending, super salt, bubblegum oysters, chicken spit, crystal kidneys, guerilla carrots, polychromatic tofu, paraphysics, tender vigilanties, black sand, phillastine placebos, wood soup, buttered shuttlecocks, apostrophe training, fish whips, bleeding speed, plastic fantastic lobster telephones, venus drug rehab, clowns on fire, kiosks on a leash, marshmello overcoats, bottled light, fried blood, unbridled hyperthyroidism, folding wine, amygdula tickling, fainting in coils, hamburgers for the apocalypse, plastic memes, and conjugal fritters.....well...the love parts true

Tuesday, March 16, 2010

Potluck love leftovers, a purple duck, and the love horse


Yeah dude…been ruminating over things I’ve heard in the last few weeks….on the menu??......... it’s potluck love leftovers. I read where women on average think the perfect number of lifetime partners for a guy is…………5. Thas a bit…spartan I think given that ahma ole man. Realistically I think that numbers gunna be a shake higher.

I wonder, wonder who, bi du du, who
Who wrote the book of love?

Im far less concerned with who wrote the thing. I really just want ma own copy.
I’m willing to bet the most recent edition has fewer and fewer rules. (I jes might have that backwards). As time goes on……...the rules seem to get cloudy and finding love feels more like prospecting for gold……… in Iowa. Ya know? That’s why I always go back to 8th grade love because the rules seem much easier to understand……….maybe I jes need ta give up that idea and deal with the here and now instead.
Lemme say I can be wrong ……a fair bit. But rarely do I think im confused or hesitant to make a decision. Makes little sense to waffle on pulling the trigger. Yeah dude…the quick and the dead. I don’t want to be caught saying “boy…....the things you see when you haven’t got your gun”.
But lately I feel like Mr. Douglas on green acres. He’s the ONLY sane one in hooterville….(love the name). Everyone else is a few fries short of a happy meal. But he’s the one who looks out of place. …ranting and raving with no connection to anyone else……but he’s NORMAL!!!!… Kinda like the house that’s too cheap….or too expensive for the market to move. Findin a buyer is…….not easy. I feel like im huntin a purple duck.
Where was I?
Oh yeah…
I had an older woman once tell me sex was easy to find and love was much harder. LOL yeah dude…tha rules for sex are much easier to unnastan than all the smoke and mirrors you have to navigate to cultivate love.
I had a buddy tell me that when he showed up at a girls door……. she was the only person who knew whether they were going to have sex that night……and based on what he was wearing….all he could tell you is ….where they were going to eat for dinner.
Ifn ya think about it, maybe the rules for love have always been the same. It’s the shifting sand of culture and social standards that change. I think everyone has heard this…..”The reason people don’t stay married anymore is…..…Wa schumi la pasubi kaka” . Yeah ….blame it on everyones lack of hanging in there when the going gets tough. Uh ….Chello? The world is 30 times tougher now than it was for Laura Ingles. Dump her in downtown Chicago an lessee how she fares in finding a successful marriage. My take on it is …..people in the past HAD to withstand the abuse of a bad relationship because they COULDN’T do anything else. Yeah…that was good plan. He beats me everyday while he’s drunk and unemployed but…..were still married! Yipppey! …….Marriage? FAIL.
Ahm gunna demystify something here. Marriage is a social convention. Love is not. Problem is……people tend to confuse the two. The goal SHOULD be …..love. Marriage is a verbal contract. ……….and Men I think fail to read the fine print…..myself included…..
Ever been lied to?......Meh…not the best plan to keep a relationship happy. Makes no difference whether you made that promise in front of your God or not. People have been breaking covenants with him for over 2000 years. Sorry. Not what you wanted to hear….I know. But think about it. The concept of marriage is not ironclad. If “till death do us part” were actually enforced…lets face it..…you wouldn’t be readin ma blog right now.….Marriage takes on lots a notions. There are places where men have multiple wives…. 60 year old men marry 15 year old brides……Even having a woman on the side is socially accepted….or even between folks of the same sex. Are you really pursuing marriage……or love? Cause the two aren’t the same. Hehehe nowadays?...... Both are hard to get sho nuff….but even HARDER to KEEP.
I heard a comedian say “went out with this girl…. On the first date she told me she wanted a serious relationship……. Y…..eah …that’s what I want….. a SERIOUS relationship. Lets make it serious. Leave the fun to someone else.” LOL. When was the last time you went lookin for a man with a heavy heart?......chuh ….right. I want your heart to be light. I don’t want you thinking about the car insurance when I put my hand on the back of your neck and kiss you deeply.
Lemme say I don’t screen a woman for marriage. I SEE if we can fall in love. The marriage cart can’t come before the love horse. That’s crash city guaranteed. Yes I am a sooooper genius. Hey don’t laugh ……if this is such common sense stuff you would think love would be readily available to EVERYONE.
I had a girlfriend tell me “once its over ..its over”. I am JUST old enough to FINALLY understand that you can’t destroy love. The relationship may not survive. But love does. Man…that ……just…..fills me up. Ya know? I had a girlfriend once tell me after we broke up that “ I was very angry with you …but I never stopped loving you.” Too bad we can’t all see it that way. It might make things a bit different.

Chapter One says to love her
You love her with all your heart
Chapter Two, you tell her
You're never never never never ever gonna part
In Chapter Three remember
The meaning of romance
In Chapter Four you break up
But you give her just one more chance

Bring it…..…bring some love. I’ve had my fair share of failed relationships …..(you too??) …….but I still try to keep ma heart open. The modern world is full of bills, schedules, bills, car wrecks, fake reality TV and bills. Love doesn’t fit very well in the cracks. That’s not much of a plan for success. Happy people make happy relationships. ….big smile…..How far do you think you’ll get in a relationship if I CAN’T get to your heart? I don’t always succeed but Im workin to keep ma heart light…..I don’t think you would want me any other way……..so I cant wait to finish 7th grade!!!!! Whatcha doin for the summer?

21 comments:

Miss Angie said...

Yep, I've definitely had my fair share of failed relationships, but it'll come... Just let go and let it in, and the Universe will bring you what you're meant to have!

Christiejolu said...

I had a lot of failed relationships, I think for a while they left me feeling cynical, then just drained. LOL!

"Seattle" Heather said...

May I please give you a standing Ovation? Bravo Trey! Bravo!!! :)

Copyboy said...

I could write a book on relationships that have set sail without me. Who did write the book of love? Love to give a piece of mind.

The Invisible Seductress said...

you had my heart a long time ago....wink..

Choleesa said...

you are an intelligent man. And you are right, relationships end, but love lasts, and lasts, like a bad freaking fungal infection.

Kate said...

I agree you can't destroy love. When you have cared from someone deeply they will always own a little part of you thats healthy.

Kate xx

April said...

I gotta admit (and don't throw stones at me) that I sometimes have to read your blog posts twice. Why? Because there's so many..........and more.......and then the words that we say that aren't really words but more like sounds in addition to the words that you spell the way you say them rather than how they should be spelled. BUT, there's always a great point behind them and this post is no exception!

My take on love and relationships have changed so much over the past few years. Love isn't something that people should have to work on, it's something that should just come natural between two people. Not saying that it's easy, because it's not. I'm just saying that if you constantly find yourself forcing happiness, then maybe it's not really love and maybe that relationship isn't really what you're wanting. Ya know?

f1trey said...

@ Angie- good call! You remember that too darlin!

@ CJ- LOL you and me too!!

@ Heather- I just want you to bring me back a girl from mexico!

@ Copy- lol authorship unknown!

f1trey said...

@ Invisible- a round of peanuts for the house! its on me! XXX OOO

@ Choleesa- thats too much! i understand! hehehe

@ Kate- Yeah Id rather remember the good times than dwell on the loss!!!

@ April- you must be readin ma mind! my next post is on that!!! hehehe

Love, Evolution, and Resilience said...

Just to say... HEY THERE! I'm still reading you... even if I ain't been around. You are incredible as always Trey!
xoxo

Dutch donut girl said...

Love don't come easy :)

It is not necessary to be married as long as you are happy with your situation, and it certainly should not be entered into lightly.

時尚 said...

灰心是動搖的開端,動搖是失敗的近鄰。..............................

Miss Angie said...

I left you an award on my blog HERE!

Just telling it like it is said...

I hate the start and stopping of relationships but it is like a car wreck in front of you...You have to look and keep on looking..

Julie said...

Getting caught up on my blog reading....Happy Monday!

Heff said...

"The Love Horse". That was my radio name in L.A....

Kimberly said...

I don't get people who shut down after a heartbreak. It is heart break people, a little glue & you'll be fine. People will say "oh, I'm not ready for another relationship, I need to find myself, spend time with me". Wtf does that really mean? Oh, it means, no one wants you? Ok, now I get it.

I agree 8th grade love is grand, so is 9th, 10th, 11th & 12th...after that it gets a bit more messy but we have to grow up and that means having grown up relationships..whatever that may mean. People lie, cheat, steel, cry, scream, belittle, badger & nag but those same people also love and will take out the trash.

Trey, for the love of Pete, get yourself together man! All is not lost.

"Seattle" Heather said...

I tried to bring you back a girl from Mexico but everytime they looked at your pictures, they said, "Que? His pictures are too fuzzy he needs a digital camera."

LOL

SKB said...

"Seattle" Heather; LOL!

Trey, " 'once its over ..its over'. I am JUST old enough to FINALLY understand that you can’t destroy love."

Once it's over, it IS over. And you can almost never destroy the love. It's the BEING in love you can stomp to a cold, dead, heap. The willingness to re-open your heart to that person that you love (because you shared a chunk of life with them) ever again.

Rach said...

No, your feedjit is working fine. But anyway,love can't be destroyed, eh? Can love be created? Or is it just happened upon? 'Cause that's how energy is. Energy can undergo conversions from one form to another, but it cannot be created or destroyed. See, somethings sink in occasionally. :)